Refugio de Viadós naar camping Aneto, vlakbij Benasque.

18 juli 2019 - Comillas, Spanje

Nog op de GR11, 's morgens klimmen van 1700m naar een pas op 2500m en geen mens te zien. Pas op de pas zie ik de eerste tegenliggers. Er zijn mooie wolken, niets onrustbarends. De hele dag zie ik parcourvlaggetjes voor de Aneto-Posets 2019, een ultrarun die van 19 tm 21 juli plaatsvindt.

Bij een hut praat ik met een Tsjechische wandelaar, een veertiger. Een paar jaar geleden gaf zijn arts hem nog 5 jaar als hij zo door zou gaan. Het maakt hem niet uit of de arts de waarheid sprak. Ipv 3 films maakt hij er nu nog 1 per jaar. Vorig jaar deed hij de Continental Devide, nu de HRP en hij lacht voluit.

Bij camping Aneto (vorig jaar stuurde ik er wandelkaarten naar toe, heb ze nooit op kunnen pikken) zit een heel aardige vent bij de receptie. Nee, niet tenten, ik wil binnen slapen. Later komt Engelsman Jim in de slaapzaal. Hij loopt de HRP van oost naar west en is begin juni vertrokken, 2 dagen voor zijn 70e verjaardag. Hij wandelt langzaam: 's morgens voel ik me sterk, later op de dag als iemand van mijn eigen leeftijd. Hij zal vanaf morgen tegen de stroom van de ultrarun in moeten lopen.

Ik overweeg een vervroegd vertrek naar Barcelona.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl