Cabane de l'Aguila naar Parzán

16 juli 2019 - Parzán, Spanje

Ik wil wel schrijven, maar ben een beetje moe. Wil je vertellen over de mensen die ik tegen kom, zoals de Engelsman die, op sandalen, al sinds april onderweg is (en iets van Catweazle weg heeft). Hij loopt nu de HRP en laat zien dat veel mogelijk is. Hij neemt zijn sinds lang eerste vrije dagen in Gavarnie, met het plan de Tour op de Tourmalet te zien.

Gisteren ben ik nog een uurtje (en 400 hoogtemeters) doorgelopen na Héas. Ik heb geslapen in een cabane en kon voor het donker werd de murmeltiere en kraaien zien spelen, of vechten. Mijn bad bestond uit een korte onderdompeling in de beek naast de cabane. Nadeel van dat vrije leven en kamperen in de natuur is dat je 's nachts kleeft van het opgedroogde zweet.

Vanmorgen duurde het tot de eerste pas van 2600m voordat ik mensen zag. De laatste paar kilometer gingen langs de weg naar Parzán, eindelijk weer in Spanje. Het is een klein dorpje met drie supermarkten. Deze bedienen kennelijk grensgangers. Ook aan wandelaars (hier loopt de GR11 weer) is gedacht, gezien de wandelstokken en zelfs wandelschoenen.

Gelukkig kwam er plaats vrij in het hotel en kan ik de batterijen opladen. Morgen volgt de HRP de GR11 en t/m zaterdag blijf ik die waarschijnlijk volgen. Dan ben ik vlakbij refugio de Conangles, waar ik vorig jaar de route weer oppakte. Zondagmiddag vlieg ik terug naar huis vanaf Barcelona en hoop daarvoor Camp Nou en Sagrada Família nog te kunnen zien. Iemand tips voor Barcelona?